Köpvillkor

För privatpersoner tillämpar INUC AB Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av leverans och i fysisk besittning, utan att behöva uppge någon speciell anledning. Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar.

 

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter det du mottog varan (för beställda tjänster gäller från det datum som tjänsten beställdes).

Vill du utöva ångerrätten ska du till INUC AB skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, eller e-post). För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

SEKRETESSPOLICY

Avsikten med denna sekretesspolicy är att informera om hur och varför INUC AB samlar in och behandlar personuppgifter

Bolaget är ansvarigt för bearbetningen av den information som samlas in och behandlas av oss. INUC AB behandling av personuppgifter överensstämmer med gällande regler för skydd av sådana uppgifter. Behandling av personuppgifter är inte tillåten om det inte finns giltiga skäl. Sådana skäl kan till exempel vara samtycke från den registrerade personen, avtal (ett ingånget avtal). Vårt skäl till databehandlingen är normalt sett att det finns ett avtal och i vissa fall att den registrerade lämnat samtycke. När behandlingen av dina personuppgifter inleds lämnar vi alltid information om skälet till databehandlingen.

Hur behandlar vi personuppgifter?

Vi samlar in och behandlar personuppgifter för att vi ska kunna uppfylla vårt avtal med våra anställda (administration av anställningsförhållandet) och medlemmar (administration av kundrelationen) men också för att kunna ge god service och informera om våra produkter och tjänster (marknadsaktiviteter). Användningen av personuppgifter i samband med marknadsaktiviteter bygger på samtycke som du kan styra via kontakt med Info@inuc.nu

Vår nätbutik erbjuder köp av våra varor och när kunder köper på avbetalning eller olika betalt sätt registreras kundens uppgifter. Detta är också ett erbjudande som kräver behandling av kunders personuppgifter. De uppgifter vi registrerar är namn, födelsedatum, telefonnummer, e-postadress, postadress.

Registrerade personuppgifter behandlas konfidentiellt hos oss, och endast de som behöver informationen i sitt arbete kommer att ha tillgång till den. Som regel delar vi därför inte personuppgifter med någon utanför INUC AB.

Webbkakor

Vi kan komma att använda cookies på vår hemsida. Det gör det möjligt för oss att ge dig bättre tillgång till olika funktioner. Dessutom använder vi cookies på våra sidor för att föra statistik om vilka funktioner som är viktiga och hur mycket vår webbplats används i allmänhet.

Du kan ta bort våra cookies genom att öppna webbläsarens inställningar och radera innehåll.

Dina rättigheter

Du har rätt att begära insyn, rättelse, radering (om inte vi är skyldiga att spara informationen), begränsning av databehandlingen och utlämning av dina personuppgifter (dataportabilitet). Dessutom kan du begära att vi avslutar behandlingen av dina personuppgifter (till exempel genom att dra tillbaka ditt samtycke). Om du vill använda dig av en eller flera av dessa rättigheter, kommer vi att rätta oss efter din begäran inom en månad efter att vi fått den, förutsatt att vi inte är skyldiga att handla på annat sätt. Eventuella förfrågningar kan skickas till vår e-postadress info@inuc.nu

Om du anser att vi har brutit mot reglerna för behandling av personuppgifter kan du klaga hos Datainspektionen. För mera information kontakta oss.

E-post

info@inuc.nu
inuc.nu

Telefon

073 762 24 08
076 053 96 71

INUC ALL SERVICE AB

Box-523
11674 Stockholm